Americký potravinársky gigant sa podľa mnohých správ o médiách dohodol na nákupe 75% flipkartu za približne 15 miliárd dolárov (11 miliárd libier).
Amazon, hlavný rival spoločnosti Flipkart v rýchlo sa rozvíjajúcom online maloobchodnom sektore v Indii, takisto mal ponuku na kúpu tejto spoločnosti.
Flipkart, založený v roku 2007, s viac ako 100 miliónov registrovaných používateľov hovorí, že umožňuje každý mesiac viac ako 8 miliónov zásielok. Spoločnosť už prilákala niekoľko významných investorov vrátane spoločnosti Microsoft, Tencent a Softbank, a to aj napriek stratám na účtoch.
Kombinácia s Walmartom však môže byť kontroverzná. Niektoré skupiny v Indii už vyjadrili obavy, že dohoda by mohla ovplyvniť menších maloobchodníkov, uviedli Times of India a ďalší.
Prečo mal Walmart záujem?
India je považovaná za ďalšiu hlavnú hranicu pre online nakupovanie, pričom trh s elektronickým obchodom by podľa odhadov rástol o takmer tretinu tohto roka na približne 50 miliárd dolárov.
Walmart odmietol vyjadriť svoje pripomienky k informáciám o tom, že dohoda o Flipkarte bude pokračovať, ale obchod s potravinami sa už roky snaží expandovať v Indii. Firma je taktiež vyrovnaná úsporami z nového daňového zníženia v USA.
„Čína a India majú určite príležitosť byť pre nás veľmi veľkými rastovými trhmi, keď viete, že v týchto dvoch krajinách žije viac ako tretina obyvateľov sveta, ktoré môžu byť aj v budúcnosti veľkou príležitosťou,“ povedal Brett Biggs, vedúci oddelenia vzťahov s investormi na konferencii v marci.
Americká firma v súčasnosti prevádzkuje v Indii 21 veľkoobchodov, ale proti vládnym pravidlám týkajúcim sa zahraničného vlastníctva v maloobchodnom sektore. Skorší spoločný podnik sa skončil v roku 2013.
Amazon údajne urobil vlastnú ponuku pre väčšinový podiel flipkartu, keďže rozhovory s Walmartom dosiahli pokročilé štádium. Indický obchodný kanál CNBC-TV18 uviedol, že Amazon ponúkol kúpiť približne 60% flipkartu, v ponuke, ktorá bola pravdepodobne na rovnakej úrovni ako Walmart.