S pojmom a aktivitou známou ako marketing sa posledné roky viaže prívlastok internetový. Internetový marketing zažíva zlatú éru a teší sa rastúcej popularite. A prakticky ide o logické konštatovanie, nakoľko dnešná spoločnosť vo veľkej miere funguje a vykonáva činnosti online. Internet tak pre podnikateľa predstavuje miesto preplnené potenciálnymi zákazníkmi. Už musí iba poznať a využívať nástroje, ktorými si túto masu potenciálnych zákazníkov podchytí a následne získa.
Aké sú výhody internetového marketingu oproti klasickému?
Z viacerých stránok je lacnejší a značí podstatne menšie náklady na svoju prevádzku. Takisto poskytuje nástroje, vďaka ktorým sa dá oveľa praktickejším a hlavne presnejším smerom cieliť na cielenú skupinu. Tým pádom sa dá i presnejšie merať efektivita konkrétnych krokov, napríklad potenciál a efektivita vzniklej reklamy a jej následná úprava do podoby, ktorá by oslovila v danom sektore čo najviac užívateľov s konkrétnymi záľubami.
Základné nástroje pre internetový marketing
Logickým základom je webová stránka, no pre jej efektivitu, viditeľnosť a vysokú návštevnosť sú neodmysliteľnou súčasťou nástroje SEO pre kompletnú optimalizáciu stránky pre známe vyhľadávače typu Google, Bing, atď. Ku komunikácii jednoznačne patrí email, pričom k osloveniu širokej masy je zasa ideálna aktivita na sociálnych sieťach. Ani internetový marketing sa však rozhodne nezaobíde bez reklám a pojmov ako PPC, CPM, CPT .
Bližšie o význame internetového marketingu
Aj v online svete je pánom zákazník a snaha marketingu sa orientuje na záujmy v jeho prospech. Aby sme však ich záujmy zistili, sú potrebné nástroje typu GPR a mnohé iné. Ku komunikácii a osloveniu potenciálnych zákazníkov je potrebná e-mailová komunikácia ako aj návšteva sociálnych sietí. K propagácii našich služieb poslúži internetová stránka a jej vysoká návštevnosť pomocou ovplyvňovania on-page a off-page faktorov.